Sahul reprezinta cea mai buna modalitate de a exersa gandirea logica.Pentru un copil, sahul inseamna mai mult decat un joc.Inseamna aranjarea ideilor, formarea gandirii argumentate, usurinta alegerilor si claritatea limbajului verbal.
Cursul se adreseaza copiilor
Cursul de sah se desfasoara pe parcursul a 10 sedinte (o ora sedinta), cu grupe de minim 5 copii, maxim 10; copiii pot avea varsta cuprinsa intre 4 si 12 ani.
Tarif: 30 ron/copil/sedinta.
Coordonator: Mihaela Miu instructor de sah, psiholog.
Locatia: SPIRIT CENTER Bucuresti Bd Mircea Voda nr43 bl M32 sc A ap 10 sector 3, sau in locatia scolii/gradinitei.
Inscrieri la telefon: 0743.541.374 / 072.0319.838
In fiecare Joi ora 14.30 (este necesara inscrierea)
PREZENTARE
Şahul reprezintă cea mai bună modalitate de a exersa gândirea logică. Pentru un copil, şahul înseamnă mai mult decât un joc. Înseamnă aranjarea ideilor, formarea gândirii argumentate, uşurinţa alegerilor şi claritatea limbajului verbal.
Prin joc, cel mic învaţă cel mai bine cum să îşi coordoneze gândurile şi ideile şi prin intermediul şahului îşi poate descoperi pasiuni noi. Ca activitate complementară, jocul are funcţia de antrenare psihologică sau de preambul al activităţilor de muncă propiu zise, respectiv exersarea de strategii, antrenamentul pentru activitate, adaptarea la dificultăţi.
Studiile efectuate au dovedit beneficiile pe care le aduce şahul în dezvoltarea personalităţii copiilor şi tinerilor, cu rezultate concrete în îmbunătăţirea performanţelor şcolare:
– dezvoltă gandirea logică; jucătorul aplică principii strategice şi analizează consecinţele unor mutări;
– promovează imaginaţia şi creativitatea;
– dezvoltă aptitudinile matematice;
– stimulează capacitatea de a prevedea consecinţele propriilor acţiuni;
– inspiră autoperfecţionarea;
– este un mod plăcut de a petrece timpul;
– sporeşte încrederea în sine a copiilor;
– dezvoltă spiritul independent, obligând jucătorul să ia decizii bazate numai pe propiul raţionament;
– mareşte puterea de concentrare;
– dezvoltă atenţia distributivă;
– îi invaţă pe jucători să aibă o atitudine sportivă
Caracterul atractiv, distractiv al jocului de şah îi oferă copilului posibilitatea de a-şi pune în valoare şi de a evidenţia propriile capacităţi, favorizând interacţiunea tuturor factorilor psihici ce contribuie şi influenţează activitatea de cunoaştere, dezvoltarea curiozitătii şi dorinţei de a dezlega tainele acestuia. Jocul de şah oferă o plăcută şi deconectantă „căutare” de soluţii în rezolvarea unor situaţii problematice prin cultivarea perseverenţei, încrederii în sine şi a voinţei.
,,N-avem cuvinte destule ca să îndemn pe părinţi şi pe dascăli să îndrume preocupările elevilor spre şah” – Mihail Sadoveanu
Pe parcursul celor 10 ateliere ne vom dezvolta gândirea logică şi aptitudinile matematice, vom promova imaginaţia şi creativitatea, ne vom stimula capacitatea de a prevedea consecinţele propriilor acţiuni, ne vom spori încrederea în noi înşine şi ne vom petrece timpul într-un mod plăcut.
MODULUL I
Atelier 1 – Descoperă tabla de şah şi piesele
Pe parcursul atelierului vom intra în interiorul lumii închistate în cele 64 de pătrăţele şi ne vom împrieteni cu regele, regina, nebunul, calul, tura şi pionii.
Atelier 2 – Piesele şi posibilităţile de mutare
Vom afla mai multe despre posibilităţile de mutare a fiecărei piese, precum şi ce mutări putem face sau nu. De asemenea, vom lucra exerciţii menite să îi facă pe cei mici să înţeleagă posibilăţile limitate de paşi pe care îi poate face o piesă.
Atelier 3 – Primul joc – mutări principale
În cadrul acestui atelier, vom lua parte la primul joc de şah, respectând regulile învăţate. Vom afla mai departe despre deschideri, importanţa mutărilor şi despre multiplele alegeri de mutări.
Atelier 4 – Rocada (cum se realizează şi felurile ei)
Atelier 5 – Gândirea partenerului de joc
Mai departe, ne vom axa pe gândirea partenerului de joc şi pe cum am putea ,,ghici” mutarea lui.
Atelier 6 – Recapitularea pieselor şi a mutărilor principale (test)
Atelier 7 – Primul joc individual
În cadrul acestui atelier, cei mici vor avea primul joc real cu partener, lectorul fiind prezent pentru ajutor şi sfaturi în privinţa mutărilor.
Atelier 8 – Finaluri de partide
Atelier 9 – Rezolvarea de diagrame
Atelier 10 – Evaluare prin teste şi jocuri pe echipe
La ultimul atelier, vom lucra pe principiile de bază ale mutărilor din şah, astfel încât cei mici să poată dezvolta abilitatea de a lucra singuri mai departe şi de a-şi dezvolta noua pasiune
MODUL II
Atelier 11 – Pat. Remiza. Sah etern.
Atelier 12 – Aprecierea pozitiei (evaluarea pieselor, pozitia regilor, dezvoltarea si mobilitatea figurilor, slabiciunile adversarului)
Atelier 13 – Combinarea a doua piese
Atelier 14 – Sacrificiul
Vom experimenta aceasta strategie pentru a constata obtinerea unui avantaj prin sacrificarea unei piese.
Atelier 15 – Atacul dublu
Atelier 16 – Mat regelui singur cu nebun, cal si rege
Atelier 17 – Mat regelui singur cu dama si regale
Atelier 18 – Mat regelui singur cu un turn si regele
Atelier 19 – Test de evaluare
Atelier 20 – Evaluare prin joc